Ik prijs me weer eens gelukkig dat we in het noorden wonen. Met een verkoelende noordoostelijke bries kwam de maximumtemperatuur gisteren maar net aan de 23°C toe. Dat is voor mij nog een temperatuur om wat bij te doen. Daarom ben ik na de koffie op de Joiny gestapt voor een ritje naar de Leijen. Onderweg kwam ik langs een begraafplaats waar ik ’t bestaan niet van kende. Na een snelle eerste blik moet ik binnenkort nog eens naar terug …

Terwijl ik niet veel later over het fietspad langs het Opeinder Kanaal reed, zag ik links van me een bruine kiekendief boven het rietland zweven. Dat is een voordelen van de Joiny boven de auto, ik ben meteen klaar om wat foto’s te maken. En dat is met deze serie aardig gelukt, al zeg ik het zelf …



Het paadje naar het uitkijkpunt voorbij het strandje bij de Leijen was keurig onderhouden en gemaaid, zodat ik probleemloos door kon rijden. Het uitzicht van het plateau heeft verder niks spectaculairs opgeleverd. maar ik heb er wel een tijdje heerlijk gezeten in een verfrissend briesje …

Bij jullie zijn de temperaturen aangenaam, hier is het veel te, veel te, veel te heet. Geen schrijf fouten😉.
Een heel mooie serie. Puur kunstwerk van de kiekendief én van jou.
LikeGeliked door 1 persoon
Dankjewel, timing is alles. Een minuut later hadden we elkaar gemist. 😅
Wij lijken vanaf morgen ook in de dertigers terecht te komen. Maar goed, wij redden het wel. Ik heb wel te doen met al die mensen in slecht geïsoleerde gebouwen.
LikeLike
De kiekendief in zijn vlucht is echt prachtig. Wat een opname!
Gisteren hielden we het hier ook behoorlijk met de temperatuur, tot deze namiddag, toen begon het ineens erg te stijgen tot 30 graden.
LikeGeliked door 1 persoon
Dankjewel. Hier werd het vanmiddag ruim 26 graden, vanaf morgen lijken wij ook niet meer aan de dertigers te ontkomen. Maar ik mopper niet, wij komen er wel door. Maar ik heb met veel mensen wel te doen.
LikeGeliked door 1 persoon
Is that your scooter in the last photo? It’s very cool. My daughter rides a similar one. you got some great shots and 23 degrees sounds good me, have a nice week.
LikeGeliked door 1 persoon
Yes, that’s my scooter and I like it. 23 degrees is fine inderdaad. But during the test of the we will have a heatwave with temperaturen of 30-35 degrees. That’s too much for me.
A nice week for you too, Amy.
LikeLike
Ja die verfrissende briesjes moeten we wel hebben dat maakt het net een beetje aangenamer!
LikeGeliked door 1 persoon
Na vandaag is het eerst gedaan met verkoelende briesjes, vrees ik.
LikeLike
Ohhh heerlijk dat je met de Joiny op stap was, dat stond op Signal niet vermeld. 😉
De serie van de kiekendief is heel goed geslaagd.
Leuk om te lezen dat jij ook nog wel eens iets nieuws ontdekt in jouw omgeving. Dat gebeurt niet vaak. 😅
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, ik heb gisteren een paar dingen ontdekt die zelfs Aafje niet kende.
De kiekendief kwam mooi op tijd voorbij.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooie foto’s van die vogel in de vlucht.
Dat kerkhof zou ik ook eens bezoeken.
Hier weer warm na een bewolke voormiddag met regen.
Fijne avond.
LikeGeliked door 1 persoon
Die vogel kwam precies op tijd voorbij.
Vanaf morgen zal het een aantal dagen puffen worden. Maar zo’n warme zomeravond heeft wel wat.
LikeLike
Mooie fotos van de kiekendief – en ik snap je volkomen wat je over de joiny schrijft, het is net zo als ik onderweg ben met de fiets, je stopt ergens en kan vrijwel direct aan de slag met je camera – en met dit weer brengt het nog verkoeling ook. Fijne dinsdag Jan.
LikeGeliked door 1 persoon
Klopt, Marc, met de auto ben je toch net wat meer tijd kwijt om ‘schietklaar’ te zijn. Vanmorgen heb ik opnieuw een fijn ritje gemaakt, zonder vogels, maar nog wel lekker koel. Intussen heeft de warmte ook ons bereikt, dat belooft in ieder geval; een lekkere avond. Fijne avond.
LikeGeliked door 1 persoon
Wat heerlijk dat jij gisteren 23 graden gehad. Ik zag op de tv. Hier was warmer. Kiekendief heb jij mooi fotografeert in de lucht. Handig ding om mee overal toe te gaan. Fijne dag verder.
LikeGeliked door 1 persoon
Gisteren was het hier echt lekker weer. Vanmorgen heb ik ook nog een mooi ritje gemaakt, maar vanmiddag vond ik het al te warm. Vanavond is het vast lekker, fijne avond.
LikeLike
Lekker toch om dan toch even ertussenuit te trekken, mooie foto’s van die kiekendief.
LikeGeliked door 1 persoon
Het was er gisteren ideaal weer voor. Vandaag en komende dagen is het vast ook nog wel lekker om een ritje te maken. Maar voor een pauze onderweg op een bankje is het al snel te warm nu.
LikeLike