Water in de tuin is altijd mooi. Water brengt op de een of andere manier vrijwel altijd extra leven in je tuin. Toen ik zo’n 35 jaar geleden onze tuin – toen eigenlijk nog Aafjes’ tuin – opnieuw heb ingericht, ben ik begonnen met de aanleg van een vijver. Met de aarde die dat opleverde, heb ik achter de vijver een heuveltje opgeworpen met daarop de bedding van een stroompje …

Stromend water brengt namelijk nog wat meer leven naar je tuin. Vooral in warme perioden zoals we die nu meemaken, klonk er een verfrissend kabbelend geluid rond het beekje en het watervalletje aan het eind. Hoewel er aan de temperatuur niets veranderd, geeft het geluid van zo’n stroompje vaak een gevoel van verkoeling …



Maar ja, zoals dat gaat in tijden van klimaatverandering, sinds de warme zomer van 2018 is de bron van het beekje dat onze vijver voedde drooggevallen. Sindsdien was het vooral op hete zomerdagen stil in de tuin. Met de huidige warmte verlang ik terug naar die dagen van weleer. Maar helaas gedane zaken nemen geen keer. Nog maar even nagenieten dan. De beeldkwaliteit van deze video uit 2003 is zeer matig, maar het geluid kan nog best mee …
Dat heb je toen goed gedaan Jan, zoiets is altijd een mooi en belangrijk detail in een tuin. Fijne dag verder.
LikeLike
Lekker relaxerend geluid. Daar kom je tot rust.
LikeLike
Wat kun je toch veel doen in een relatief kleine tuin. Het beekje heb je prachtig aangelegd. Misschien kun je leidingwater gebruiken, of zeg ik nu iets stoms… Ik heb genoten van het filmpje met het geluid van stromend water en fluitende vogels.
LikeLike
heerlijk geluid is dat toch Jan,
ja daar kun je uren naar luisteren en kijken ook,
wat jammer dat het stilgevallen is… fijn om te lezen dat je airco hebt, ik heb aan je gedacht..
dit stelt wel gerust.
LikeLike
Wat een heerlijk en vrolijk beekje in jullie tuin. Het geluid is zo verkoelend en rustgevend. Ontzettend jammer dat de bron droogviel. Maar dat komt misschien weer goed als het flink regent?
LikeLike
Wat heb je dat schitterend gemaakt Afanja. Een heuvel en een beekje en een vijver.
Ik bewonder het!!
LikeGeliked door 1 persoon
Dankjewel, Marlou. Wij zijn ook nog steeds erg blij met onze vijver in de tuin. Gelukkig heeft Aafje in de loop der jaren het dagelijks onderhoud in de tuin van me overgenomen. Sinds ze met pensioen is, vindt ze dat ook erg leuk werk. Dus we genieten er beide op onze eigen manier van.
LikeLike
ha, dat frist op, sterkte deze dagen, wat een hitte.
LikeGeliked door 1 persoon
Dankjewel, Willy, geen zorgen over ons. Sinds wij na lang uitstel een paar jaar geleden op doktersadvies airco hebben laten aanleggen, kom ik weer goed door warme zomers heen. Ik maak me vooral zorgen om al die mensen die in een huis zonder deugdelijke isolatie en zonder enige verkoeling zitten.
Voor jullie ook sterkte, pas op jezelf en elkaar.
LikeLike