Met naar verwachting temperaturen van 27-32°C is vandaag het hitteplan van kracht. Een schaduwrijk plekje aan de waterkant kan dan geen kwaad …
Een smal fietspaadje slingert door het bos tussen Olterterp en Heidehuizen. Na ruim een kilometer maakt het pad een bocht naar links. Wij verlaten daar het geasfalteerde fietspad om over een heuvelachtig zandpaadje naar rechts te gaan. Al snel komen we uit bij het grootste van drie vennen in de nabije omgeving, de Grote Vijver. …

Een paar minuten later passeren we Kening Redbad. Dat betekent dat we bij het beeldenbos bij Heidehuizen terecht zijn gekomen. We komen langs een bruggetje en besluiten daar over te steken naar de andere kant van het ven en dan een paadje naar links te volgen …






De gelaagdheid in je foto’s doet me deugd, wat een mooie plek en geweldig mooie foto’s.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is het voordeel van zo’n plek, je kunt wat spelen met de coulissen.
LikeLike
En daar ben je allemaal gekomen met de Joiny. Ben jaloers. Een prachtig paradijsje.
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, het was hier en daar wel even kijken welke kant ik het best op kon. Te steile hellinkjes en dikke boomwortels over het pad heb ik zoveel mogelijk vermeden. Was prima te doen. Dus ja, ik kan er alle kanten mee op.
LikeGeliked door 1 persoon
prachtig daar!
sterkte met de hitte de komende dagen
LikeGeliked door 1 persoon
Dankjewel. Dat is inderdaad een prachtige omgeving met een aantal vennetjes in het bos. Ik ben bang dat het daar vandaag ook al flink zal opwarmen.
Ik zit nu nog even in de schaduw en wat wind in de tuin. Straks nog even een ritje op de Joiny en daarna maar lekker in de relatieve koelte van de kamer, denk ik.
Fijne dag.
LikeGeliked door 1 persoon
Langs de waterkant en in de schaduw of in het bos was een heel goede keuze. Mij was het al te wam.Ik bleef volledig uit de zon
LikeGeliked door 1 persoon
Ik zoek de warmte ook niet op. Nu nog even in de schaduw buiten en dan straks maar weer naar binnen.
LikeGeliked door 1 persoon
Prachtige omgeving en leuk dat boom beeld
LikeGeliked door 1 persoon
Ongeveer 12 jaar geleden zijn er verschillende beelden in bomen gemaakt. Er komen in deze serie nog een paar voorbij. Maar na 12 jaar is het mooiste er wel af. De natuur doet gewoon zijn ding.
LikeLike
Mooi daar bij dat vennetje. Koelboxje en picknick en dan komen jullie de warme dag wel door.
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, dat zijn de betere plekjes met dit weer.
LikeLike
We hadden toen perfect weer en de rit was prachtig, getuige je fotoserie.
Binnenkort kom ik achter jou aangesneld. 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, zulke tochtjes kunnen we ijs en weder dienende wel vaker maken.
LikeGeliked door 1 persoon
Het lijkt een echt sprookjesbos!
LikeGeliked door 1 persoon
Het is een mooi over het algemeen lekker rustig stuk bos.
LikeGeliked door 1 persoon
Heel mooi die boom met het kunstwerk er in gekapt, op deze manier heb ik het nog niet gezien. Fijne dag vandaag Jan !
LikeGeliked door 1 persoon
Dankjewel. Ongeveer 12 jaar geleden zijn er verschillende beelden in bomen gemaakt. Er komen in deze serie nog een paar voorbij. Maar na 12 jaar is het mooiste er wel af. De natuur doet gewoon zijn ding.
LikeGeliked door 1 persoon
Goedemorgen Jan, een juweeltje van moeder natuur. Ben er al een paar keer geweest. Ook in de herfst is het daar prachtig. Mooie foto’s
LikeGeliked door 1 persoon
Dankjewel Andries, het bos bij Heidehuizen is in de herfst ook één van mijn favoriete plekjes.
LikeLike
Heerlijk fietsen daar! Ik ben fan van die paadjes in het bos.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ook, en daar hebben we gelukkig verschillende van in de omgeving.
LikeLike
Het zal daar nu lekker vertoeven zijn met dit heel warme weer.
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, schaduw en water genoeg om oververhitting te voorkomen.
LikeGeliked door 1 persoon
het lijkt me schitterend daar bij dat vennetje.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is het ook, en meestal is het er lekker rustig.
LikeLike
Ha Afanja, wat is het daar heerlijk en mooi en lekker koel.
Die koning in de boom! Wat een mooi kunstwerk…
Heb het goed vandaag, Marlou
LikeGeliked door 1 persoon
Dankjewel Marlou, daar zijn ongeveer 12 jaar geleden verschillende beelden in bomen gemaakt. Er komen in deze serie nog een paar voorbij, maar na 12 jaar is het mooiste er wel af.
Voor jou ook een fijne dag, hou ’t hoofd koel. ❄️
LikeLike
Mooi daar. Tentje mee….
LikeGeliked door 1 persoon
Precies, koelboxje erbij, dan komt het helemaal goed.
LikeGeliked door 1 persoon
Een paradijsje van Moeder natuur Jan!
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, daar is het wel uit te houden met dit weer.
LikeLike